Oshaug IL er en av de første klubbene i Norge som har en aktiv bowls-gruppe.
Vi har allerede en god gjeng som trener sammen - og vi ønsker selvsagt enda flere medlemmer!

Generelt om bowls:
Bowls er et presisjonsspill med kuler som enten spilles utendørs på en kortklipt, flat gressplen (derfor også kalt lawn bowls) eller innendørs på kokosmatter eller kunstgress. Grunnprinsippene er de samme som i boccia og pétanque. Man ruller kulene mot en målkule som er kastet ut på forhånd, og man får til slutt ett poeng per kule som er nærmere målkulen enn motstanderens nærmeste.

Kulene har en diameter på ca 13 cm og er opptil 1,6 kg tunge. Kulene er noe tyngre på den ene siden slik at de beskriver en buet bane.
Det spilles én mot én eller mellom to lag à 2-4 spillere. Les mer om bowls hos Bowls Norway.

Treningstider:
Mandag-Torsdag fra kl. 18.00 - 21.00 i Industriveien 5. (gamle Prior)

Siden bowls er en individuell sport, kan man selv legge opp trening etter hvor mye tid man har til rådighet.

Av utstyr trenger man innesko som ikke setter merker.
Klubben har kuler til disposisjon, men etter hvert ønsker man kanskje å kjøpe egne kulesett.
Pris pr sett à 4 kuler er ca kr 3.000,-

For mer informasjon, kontakt leder for bowls-gruppa Ole Berg, tlf. 481 81 331.

Her finner du informasjon om
bowls-gruppa i
Oshaug IL

Ved spørsmål,
kontakt Ole Berg
tlf.

Ingen fremtidige arrangementer ble funnet.

Adresse:

Oshaug Idrettslag